Pedagógovia a pedagogičky, ktorí sa do projektu GlobPost zapojili, upravili v spolupráci s metodikmi
projektu sylaby existujúcich predmetov tak, aby akcentovali princípy globálneho vzdelávania, navrhli
metodiku na zisťovanie postojov a naplánovali intervenčné aktivity, ktorých cieľom bolo dosahovanie
postojových zmien. Opakované meranie postojov po realizácii intervenčných aktivít im umožnilo
identifikovať dopad tejto pedagogickej intervencie. Prípadové štúdie v príručke Vedieť nestačí podrobne opisujú
celý cyklus zisťovania postojov, plánovania intervenčných aktivít i vyhodnocovania ich pedagogického
dopadu. Popísané zisťovacie i intervenčné aktivity môžu poslúžiť ako inšpirácia pre ostatných pedagógov
a pedagogičky, ktorí by s témami globálneho vzdelávania, najmä v rovine postojov, radi pracovali.
Výstupy aktivít na zisťovanie postojov umožňujú tiež rôzne interpretácie, ktoré vyučujúci kombinovali
s cieľmi predmetov a potrebami danej témy. Zároveň im to umožnilo efektívne nastavenie intervenčných
aktivít, po ktorých nasledovalo výstupné zisťovanie. Hlavným cieľom úvodného a záverečného
zisťovania bolo posúdiť dopad pedagogického pôsobenia, lepšie cielenie vyučovacích aktivít počas
semestra a inovácie v sylabách predmetov tak, aby silnejšie reflektovali postojovú oblasť. Ambíciou
nástrojov a metód na zisťovanie postojov nebolo priniesť vedecké metódy merania postojov, ale skôr
umožniť, aby si pedagógovia vedeli efektívnejšie nastaviť výučbu, viac reflektovať aktuálne globálne
témy vo svojich predmetoch a zistiť, aký dopad má ich pedagogické pôsobenie na postoje študentov.
Zisťovacie aktivity
Intervenčné aktivity